3. og 4. mars 2025 er det tid for ny runde av kurset Pårørendearbeid og fagutvikling i praksis. Hva inspirerer deg og hvordan kan du ivareta deg selv som fagperson i møte med pårørende? – Bli med i felles læring og inspirasjon av hverandre.
Lærere og miljøarbeidere er de som daglig møter barn og unge. De er tettest på barnet i skolesammenheng og er derfor ofte i posisjon til å identifisere mulige utfordringer barnet står i.
Lærer Anette:
Jeg måtte være litt streng med Truls i dag.
Lærer Charlotte:
Åh, hvorfor det?
Jeg synes han er så fraværende og avkoblet for tiden.
Jeg mener jeg har hørt at de har det vanskelig i familien for tiden.
Refleksjonsspørsmål:
Hvordan går du frem for å kartlegge hvem som er pårørende?
Hvordan merker du at barn og unge har mye ansvar i sin rolle som pårørende?
Hvor finner du oversikt over lokale støttetiltak for pårørende?
Hvordan kan du støtte barn og unge som opplever et emosjonelt ansvar?